پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204405
قراردادهاي جديد فروش نفت به اروپا
تاریخ انتشار : 1394/12/04 16:21:38
نمایش : 1009
معاون وزير نفت با تشريح سه مزيت و ويژگي ايران براي امضاي قراردادهاي جديد فروش نفت، اعلام کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره متعهد به اجرا و پشتيباني از قراردادهاي صادرات نفت خام خود است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رکن‌الدين جوادي در تشريح مهمترين مزيت‌هاي نفت ايران براي خريداران و پالايشگران در نقاط مختلف جهان، گفت: جمهوري اسلامي ايران از لحاظ سياسي و امنيتي داراي ثبات است و اين ثبات منجر به افزايش اطمينان خاطر براي مشتريان، مصرف کنندگان و پالايشگران نفتي در بازار خواهد شد.

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران با اعلام اينکه ثبات امنيت سياسي کشورها و اطمينان از عرضه پايدار و مطمئن نفت خام در بلند مدت مهمترين مولفه براي مصرف کنندگان نفت خام در بازار جهاني است، اظهار داشت: در کنار بالا بودن امنيت سياسي، جمهوري اسلامي ايران نشان داده در طول سال‌هاي بحران که عمده ترين زمان جنگ تحميلي بوده و حتي در سخت ترين شرايط تحريم ها همواره به قراردادهاي فروش و صادرات نفت خام خود به شرکت‌ها و کشورها پايبند بوده است.

معاون وزير نفت با يادآوري اينکه حتي در طول ۸ سال جنگ تحميلي و با وجود حملات دشمن به تاسيسات نفتي، ايران لحظه‌اي اجازه نداد تعهداتش انجام نشود يا صادرات نفت قطع شود، تصريح کرد: قابليت و وفاداري به قرارداد يک شاخص مهم براي تمامي خريداران نفت بوده و قطعا اين موضوع دومين مزيت ايران براي بازگشت به بازار نفت در دوران پسا تحريم است.

اين عضو هيات مديره شرکت ملي نفت ايران با بيان اينکه تمامي مشتريان و پالايشگاه هاي نفت در نقاط مختلف جهان به دنبال متنوع سازي سبد تامين نفت و انرژي مورد نياز خود در بلندمدت هستند، تاکيد کرد: قطعا متنوع سازي تامين منابع نفت و انرژي مي‌تواند ريسک مصرف کنندگان در قبال تحولات آتي بازار نفت را به حداقل کاهش دهد.

جوادي با بيان اينکه ايران با در اختيار داشتن بيش از ۱۵۷ ميليارد بشکه ذخاير قابل برداشت نفت خام براي چندين دهه مي‌تواند يک تامين کننده و عرضه کننده پايدار و مطمئن نفت در جهان باشد، تاکيد کرد: از سوي ديگر، پايين بودن هزينه توليد در کنار امنيت بالاي تاسيسات نفتي ايران، با وجود برخي از فعاليت‌هاي تروريستي در سطح منطقه، خيال مصرف کنندگان براي امضاي قراردادهاي جديد نفتي با ايران را آسوده کرده است.

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران با اشاره به امضاي قرارداد فروش چهار ميليون بشکه نفت خام ايران به شرکت‌هاي توتال فرانسه و دو شرکت روسي و اسپانيايي، خاطرنشان کرد: قطعا به زودي قراردادهاي جديد ديگري براي افزايش صادرات نفت خام ايران با مشتريان امضا خواهد شد.

امضاي ۱۵ ميليارد دلار قرارداد در نيمه دوم سال آينده

جوادي همچنين در گفتگوي ديگري با اشاره به مدل جديد قراردادهاي نفتي (IPC) گفت: برگزاري مناقصه‌هاي مربوط به IPC زمان بر است؛ ضمن اينکه بايد اين قراردادها اصلاح، تکميل و تدوين نهايي شود.

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران با اعلام اينکه پيش بيني مي‌شود در اواخر نيمه دوم سال آينده ١٠ تا ١٥ ميليارد دلار قرارداد از محل IPC امضا شود، تصريح کرد: امضاي اين قرارداد به معناي جذب نيست و مدتي طول مي کشد تا اين منابع جذب شود.

معاون وزير نفت، افت طبيعي سالانه توليد نفت را حدود ۷ تا ۸ درصد اعلام کرد و افزود: براين اساس بايد سرانجام روزانه از افت توليد ١,٥ ميليون بشکه نفت تا انتهاي برنامه ششم توسعه جلوگيري کنيم که براي اين کار ناگزيريم از روش‌هاي IOR، EOR و توسعه‌هاي تکميلي بهره ببريم.

اين مقام مسئول درباره توليد صيانتي هم توضيح داد: معتقديم توان توليد به ايران قدرت مانور و تصميم در بازار را مي‌دهد که بر اين اساس کميته‌هاي تخصصي در نفت با بررسي ظرفيت توليد و امکانات موجود به اين نتيجه رسيدند که مي‌توانيم با رسيدن به ظرفيت توليد ٤,٧ ميليون بشکه در روز هم توليد طولاني مدت داشته باشيم و هم اين که آسيبي به مخازن خود وارد نکنيم.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html